Happy Socks
Happy Socks to szwedzki producent i sprzedawca skarpet, bielizny i strojów kąpielowych. Firma Happy Socks została założona w 2008 roku przez Mikaela Söderlindha i Viktora Tella, którzy objęli kolejno role dyrektora generalnego i dyrektora kreatywnego. W 2017 roku Palamon Capital Partners objął większościowy udział, a Stefan Fragner został CEO. Ich towary są sprzedawane w ponad 90 krajach, w 12 000 punktach sprzedaży, a także w Internecie i ponad 100 sklepach Happy Socks.
Historia marki Happy Socks
Happy Socks powstało w kwietniu 2008 roku, kiedy Mikael Söderlindh, dyrektor ds. reklamy, oraz Viktor Tell, ilustrator i grafik, wpadli na pomysł kolorowych, drukowanych skarpet. Trzy tygodnie później rozpoczęli produkcję w tureckiej fabryce. Skarpetki zostały wprowadzone na rynek w cenie 10 USD i początkowo były sprzedawane na własnej stronie internetowej firmy. W pierwszym roku obrót Happy Socks wyniósł 1 000 000 € (1 136 750 USD). Sprzedaż podwoiła się w następnym roku.[5] Od tego czasu firma rosła o około 50% rocznie. W 2016 r. marka wygenerowała sprzedaż detaliczną w wysokości 106,4 mln USD. Firma otworzyła nową siedzibę w 2017 roku. Sześciopiętrowy budynek, nazwany Happy House, znajduje się w centrum Sztokholmu. W tym samym roku firma private equity Palamon Capital Partners nabyła większościowy pakiet udziałów od Scope Growth III. W tym czasie zainwestowali 81,2 miliona dolarów w akcje Happy Socks, a Palamon zainwestował około 4,5 miliona dolarów kapitału na rozwój, który założyciele wykorzystali do budowy sklepów o tej samej nazwie na całym świecie.
Skarpety Happy Socks podbijają świat
Do 2018 roku marka sprzedała ponad 40 milionów skarpetek na całym świecie. W 2014 roku Happy Socks rozszerzyło produkcję o bieliznę i skarpetki dla dzieci, a w 2015 roku o kolekcję sportową skierowaną do osób noszących tenisówki, a w 2015 roku o kolekcję ubrań dla mężczyzn. wiskoza, brokat i nylon produkowane w Portugalii i we Włoszech. Ponieważ Happy Socks jest już w ekskluzywnych sklepach, takich jak Barneys New York i Opening Ceremony, ta nowa kolekcja zaprojektowana przez zastępcę dyrektora kreatywnego, Paulę Maso, przeniosła Happy Socks do sprzedawców detalicznych, takich jak Selfridges, John Lewis, Urban Outfitters Tessuti, Bloomingdales , Galeries Lafayette, Voo Berlin i 10 Corso Como.
Do końca 2018 roku Happy Socks otworzyło 100 sklepów koncepcyjnych w takich miastach jak Paryż, Londyn, Barcelona, Los Angeles, Sztokholm i Tokio. W grudniu marka otworzyła swoją trzecią nowojorską lokalizację na Times Square, aby dodać do swoich obiektów Soho i Williamsburg na Brooklynie. W maju 2019 Happy Socks otworzyło swój drugi sklep Happy Socks w Los Angeles. Ten concept store położony w Silver Lake w Los Angeles jest także domem The Rabbit Hole, kreatywnego centrum marki, w którym mały zespół, w skład którego wchodzą obaj założyciele, pracuje nad specjalnymi projektami.
Happy Socks rozpoczęło produkcję męskich kąpielówek w 2018 roku. Wiosną 2019 roku marka Happy Socks rozszerzyła stroje kąpielowe o linię damską, obuwie typu slider, torbę plażową, ręcznik i pływak basenowy, a wszystko to wykorzystując żywe nadruki, z których znana jest firma.
Kolorowe skarpety marki Happy Socks w kolaboracjach
Współpraca zawsze była ważną częścią DNA marki. Oprócz oryginalnej linii Happy Socks, marka przyciągnęła wiele celebrytów, którzy współpracowali przy kreatywnych projektach i projektach skarpet. W 2013 roku David LaChapelle sfotografował jesienną kampanię marketingową, w której brali udział tancerze płci męskiej i żeńskiej w skarpetkach i niczym więcej.
Reżyser filmowy Robert Rodriguez, znany z serii El Mariachi, From Dusk Till Dawn i Spy Kids, stworzył „Sock 'Em Dead”, krótki film promocyjny z Madison Davenport (Od zmierzchu do świtu: The Series) jako aktorką tworzącą film o wampirach, który wykorzystuje skarpetki jako broń. W rolach głównych występują również Danny Trejo i Wilmer Valderrama. Projekty skarpet Rodrigueza były wampirami.
Reżyser wideo Tim Erem nawiązał współpracę z Happy Socks, aby nakręcić film promocyjny zatytułowany „Happy Holidays” w 2018 roku, w którym wystąpił stepujący Pedro Pascal i choreografia Michaela Rooneya.
Z okazji 10. rocznicy powstania w 2018 roku Happy Socks wypuściło projekty, które oddały hołd Andy'emu Warholowi, współpracę z artystą nagrywającym Wiz Khalifa, oraz drugą serię Beatlesów, świętującą 50. rocznicę filmu grupy, Yellow Submarine.[1] Ponadto firma współpracowała z Fundacją Elton John AIDS i wydała skarpetki i bieliznę Keitha Haringa.
Inne współprace Happy Socks to Iris Apfel, Ellen Von Unwerth i André Saraiva; marki takie jak Adidas, Pharrell's Billionaire Boys Club i Giles Deacon; i inni muzycy A$AP Rocky, Miike Snow, Steve Aoki i Rolling Stones.
W kwietniu 2019 roku Happy Socks wypuściło krótki film we współpracy z Davidem Hasselhoffem zatytułowany „The Hoff's Day Off”, który obejmuje stroje kąpielowe w kolorowe nadruki i letnie akcesoria dla mężczyzn i kobiet. Hasselhoff występuje w towarzyszącej kampanii wideo.